Kalannin Säästöpankki ja LähiTapiola yhteistyöhön
Elämänturvayhtiö LähiTapiola Lännen ja Kalannin Säästöpankki ovat solmineet yhteistyösopimuksen, joka täydentää merkittävästi molempien yhtiöiden yritysasiakkaille tarjoamia palveluita Uudenkaupungin ja Laitilan alueella. Yhtiöitä yhdistävät paikallisuuden ohella korkea asiakastyytyväisyys sekä samankaltainen arvopohja.
Yhteistyösopimuksen tarkoituksena on palvella yritys- sekä maa- ja metsätalousasiakkaita entistä kokonaisvaltaisemmin pankki- ja vakuutuspalveluissa. Samalla parannetaan asiakaskokemusta tarjoamalla entistä monipuolisempia ratkaisuja alueen yritysten sekä maa- ja metsätalousyrittäjien tarpeisiin.
– Nyt solmittavalla
yhteistyöllä Kalannin Säästöpankin kanssa pystymme täydentämään
palveluitamme kattamaan laajemmin asiakkaidemme paikallisia tarpeita
paikallisen pankkitoimijan kanssa. Yhteistyö täydentää
merkittävästi yrityksille ja maatalousyrittäjille tarjottavia
talouden palveluita niin maksuliikkeen kuin rahoituksen osalta,
toteaa LähiTapiola Lännen toimitusjohtaja Jussi Seppälä.
–
LähiTapiolan Lännen kanssa tehtävän yhteistyön kautta yritys- ja
maatalousasiakkaamme saavat turvattua laajemmin taloudelliset ja
toimintaan liittyvät riskinsä. Olemme iloisia, että pystymme
tarjoamaan tämän lisäarvon asiakkaillemme nimenomaan paikallisen
kumppanin kautta, kertoo Kalannin Säästöpankin toimitusjohtaja
Jani Eenola.
Säästöpankit ja
LähiTapiola ovat viemässä yhteistyötään uusille alueille myös
valtakunnallisesti, liittyen muun muassa yhteistyön laajentamiseen
yritysrahoituksessa.
– On erinomaista, että jo tässä
vaiheessa useat Säästöpankit ja LähiTapiolan alueyhtiöt ovat
solmineet yhteistyösopimuksen kuten mekin, Eenola kertoo.
– Yhdessä tahdomme luoda suomalaisille yrityksille ja maatiloille entistäkin paremman palvelukokonaisuuden, Seppälä päättää.
Säästöpankkiryhmä
ja LähiTapiola ovat molemmat tunnettuja korkeasta
asiakastyytyväisyydestään. Säästöpankki oli viimeisimmässä
EPSI Ratingin vuosittaisessa pankki- ja rahoitusalan
asiakastyytyväisyystutkimuksessa alan kärkijoukoissa.
Yritysasiakkaille
tehtävässä tutkimuksessa Säästöpankkiryhmä oli mukana
ensimmäistä kertaa ja nousi heti hopeasijalle. Sekä henkilö- että
yritysasiakkaiden kyselyissä Säästöpankkiryhmä sai parhaat
pisteet, kun vertailtiin kokonaistyytyväisyyttä.
Vakuutusalan
EPSI Ratingin asiakastyytyväisyystutkimuksen mukaan LähiTapiolan
henkilöasiakkaiden asiakastyytyväisyys on suurista yhtiöistä
korkein.
Vastausten perusteella LähiTapiola täyttää kilpailijoita paremmin asiakkaiden kaikki odotukset ja menestyy koko toimialaa paremmin niin imagon, odotuksien, palvelulaadun, asiakastyytyväisyyden ja -uskollisuuden sekä rahalle vastinetta -ulottuvuuksien kohdalla.
Yritysasiakkaiden
kohdalla LähiTapiola menestyy koko toimialaan nähden erittäin
hyvin jokaisella tutkitulla osa-alueella: imagossa, odotuksissa,
tuotelaadussa, palvelulaadussa, vastinetta rahalle,
asiakastyytyväisyydessä sekä asiakasuskollisuudessa.
Erot toimialaan
nähden ovat merkittävät. Yritysasiakkaat ovat myös tyytyväisiä
LähiTapiolan korvauskäsittelyn tasoon.
–
Säästöpankkiryhmällä ja LähiTapiolalla on samankaltainen
arvopohja ja perustehtävä asiakkaiden parhaaksi toimimisesta.
Näistä lähtökohdista on hyvä lähteä tiivistämään
alueellista yhteistyötä säästöpankkien ja LähiTapiolan
alueyhtiöiden kesken – aidosti asiakkaidemme parhaaksi, toteaa
Seppälä.
Yritysten tiedote
Artikkelikuva:
LähiTapiola Lännen toimitusjohtaja Jussi Seppälä (vas.) ja
Kalannin Säästöpankin toimitusjohtaja Jani Eenola kättelevät
sopimuksen merkiksi.