Kaupunki aktivoituu somessa

Kaupunki launtsaa lähiviikkoina ison some-kampanjan, joka tulee näkymään internetin lisäksi myös katukuvassa. Kampanja on suunnattu isoa muutosta elävän kaupungin uusilla ja vanhoille asukkaille. (Launtsaa on digisuomea ja tarkoittaa käynnistää.)

– Kampanjan tavoitteena on tuoda esille mitä kaupungissa tapahtuu, millaisia vapaa-ajan mahdollisuuksia meillä on, millaisia palveluja meillä on sekä helpottaa asunnon ja työpaikan etsintää, kertoo viestintäkoordinaattori Sonja Stenman.

Kaupungilla on näihin asioihin keskittyviä some-kanavia, mutta nyt ne kootaan yhden kokonaisuuden alle. Työnhaku-kanava on uusi, mutta sillä on selkeä tarve.

– Autotehtaan työntekijätarve tiedetään, mutta meillä on myös paljon pienempiä yrityksiä, jotka hakevat työntekijöitä. Kanavan kautta voivat työntekijät myös ilmoittautua.

 

Jatkossa kaupungilla on Facebookissa kaksi pääsivua, Uusikaupunki – City of Uusikaupunki ja matkailun Visit Uusikaupunki.

Facebookissa tulee olemaan myös viisi ryhmää, Uudenkaupungin vapaa-aika, Uudessakaupungissa tapahtuu, Uniikki Uusikaupunki, Uudenkaupungin vuokra-asunnot ja työnimellä Uudenkaupungin työpaikat aloittava uusi ryhmä.

– Vanhat ryhmät toimivat pääosin ihan hyvin ja ovat palvelleet ansiokkaasti uusia ja vanhoja kaupunkilaisia, mutta Uniikki Uusikaupunki -ryhmä kaipaa lisää väriä, se on tarkoitettu vähän kevyemmäksi sivustoksi, jossa voi huuli poskessa ilmoitella kaikenlaisesta hauskasta, mitä päivän aikana näkee ja kokee.

 

Kaupungin some-viestinnän pääsivuna tulee toimimaan uki.fi/some-sivu, jonne on koottu kaikki kaupungin ja sen yksiköiden omat kanavat. Kanavien ulkoasu tullaan samalla uudistamaan, teemana on historia digiloikattuna ja työkuvien mukaan lopputulos näyttää onnistuneen erilaiselta.

– Kampanja tulee näkymään kaupungilla katubannereissa, standeissa, julisteissa, roikoissa ja pöytäpuhujissa. Jaamme myös esitteitä ja mainoksia, ilmoittelemme mediassa ja tietenkin eri some-kanavilla.

Asiaa tullaan esittelemään ja mainostamaan myös syksyn aikana järjestettävissä tapahtumissa.

 

Artikkelikuva: Viestintäkoordinaattori Sonja Stenman esitteli kaupungin käynnistyvää some-kampanjaa.