Kaupunki jatkoi yhteistyösopimuksia

Kaupunginhallitus hyväksyi maanantaina kolme yhteistyösopimusta. Yhteistyötä jatketaan kaksi seuraavaa vuotta Teatterin Kannatusyhdistyksen, Crusell-seuran ja Korihaiden kanssa vanhaan malliin.

Teatterin kanssa solmittavan sopimuksen suora vuosikustannus kaupungille on 47 000 euroa. Summa jakaantuu 35 000 euron kulttuuriavustukseen ja 12 000 euron yleiseen yhteistyö- ja markkinointiavustukseen.

Kulttuuriavustus käytetään teatteritoimintaan ja yhteistyö- ja markkinointiavustukseen sisältää sopimuksessa mainitut asiat.

Näitä ovat esimerkiksi kutsu teatteriin kahdella jokaiselle kaupunkiin muuttavalla ja teatteri sitoutuu myös hoitamaan Crusellissa järjestettävät seminaarit ja kokoukset.

 

Crusell-seuraa kaupunki tukee seuraavat kaksi vuotta 35 000 euron vuodessa. Rahan lisäksi sopimukseen sisältyy monenlaista muuta tukea.

Esimerkiksi kaupungin henkilöstöä voidaan käyttää Crusell-viikon valmistelussa ja toteuttamisessa ja kaupunki hoitaa palkkakustannukset. Kaupunki ei myöskään peri vuokraa viikon aikana kaupungin tilojen käytöstä erityiskuluja lukuun ottamatta ja seura voi myös käyttää kulttuuripalvelujen soittimia ja muita välineitä korvauksetta viikon aikana.

Vastapalveluna kaupunki saa nimensä esiin julisteissa ja käsiohjelmissa, 100 kappaletta konserttilippuja ja seuralla on myös velvollisuus järjestää viikolla kaupunkilaisille suunnattuja ilmaistapahtumia.

 

Korihaiden kanssa solmittu sopimus koskee pelikausia 2018-2019 ja 2019-2020. Sopimuksen arvo on 32 000 euroa pelikaudessa.

Yhteistyön tarkoituksena on edesauttaa seuran urheilullisten tavoitteiden toteutumista Korisliigassa ja tukea samalla seuran yleisiä sosiaalisia tavoitteita.

– Yhteistyön tarkoituksena on tukea kaupungin imagollisten tavoitteiden toteutumista Oikeenlaista kemiaa -strategian mukaisesti, tukea kaupungin markkinointia, edistää kaupunkilaisten elämyksellisiä kokemuksia ja kasvattaa nuorison kiinnostusta urheiluharrastuksiin, luetellaan sopimuksessa.

Sopimukseen liittyy mm. Uusikaupunki Areena -nimen käyttäminen kaikissa mahdollisissa yhteyksissä, mainospaikka areenan lattiasta ja pelipaidoista ja 10 kappaletta VIP-kausikortteja.